Första skoldagen.

Hej!
 
Som rubriken lyder, var det idag min första dag på Tech futurums YH utbildning till hudterapeut här i Landskrona. Jag var super nervös imorse innan jag satte mig i bilen påväg mot skolan och hade massvis med fjärilar i magen innan jag väl var på plats. Men det gick bra och det kändes så kul att denna dag äntligen kom, så länge som jag väntat.
 
Det började med att lärarna hälsade oss välkomna och vi fick massa information om kommande vecka och utbildningen i sig. Och prova SOLONGSKLÄDERNA!!! Gaaah, det var så spännande ;)
Man började förstå att det verkligen var på riktigt och inser mer och mer faktiskt är en själv som ska använda dessa framöver. Vi beställde även egna sminkborstar, pincett, namnskylt med mera.
 
Sedan fick vi presentera oss lite inför klassen och berätta vilka vi var.
 
Imorgon ska vi får träffa våran fadder och få en klassisk ansiktsbehandling av dem. Det kommer behövas. Min fadder kommer ha lite att bita i, så mycket porer och orenheter som blommat upp under sommarn. ;)
Sedan väntar även en rundgång vid skolan.
 
Resterande av veckan kommer vara en liten mjukstart för oss, där vi skall lära känna varandra i klassen och bland annat besöka Ystads saltsjöbad på Fredag. Jag är förväntansfull...
 
Första dagen på en tvåårig nystart, det kommer bli bra detta!
Lovar er att försöka uppdatera er så gott jag kan.
 
Tills dess, ha det bra.
 
KRAM ELIN


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0